דף הבית מחפשים משרדים להשכרה? קראו את המאמר הבא לפני כל החלטה!

מחפשים משרדים להשכרה? קראו את המאמר הבא לפני כל החלטה!

אם אתם מחפשים גמישות במיקום העסק שלכם או שאתם עומדים לבחון היתכנות לכמה שנים הרי שחיפוש משרדים להשכרה עבור העסק שלהם זה מה שמעסיק אתכם כיום. יש לא מעט משרדים להשכרה אשר קיימים במגוון גדול עם הבדלי כגון המיקום, הגודל, רמת הגימור וכדומה. כאשר אתם עומדים לבחור משרדים להשכרה מומלץ לוודא שאכן הם מתאימים לצרכים שלכם מכל הבחינות גם מצד הלקוחות שלכם וגם מצד העובדים שלכם ואף אתם עצמכם. חשוב להכיר את ההבדלים השונים בין משרדים להשכרה ומה הגורמים שמשפיעים על התמחור של כל משרד, כלים אלו יעזרו לנו בהמשך בבחירת משרד להשכרה שמתאים לנו ביותר.

 

למה לכל משרד להשכרה מחיר שונה ואיך מתומחרים משרדים להשכרה?

אם שאלתם את עצמכם מדוע לשני משרדים באותו גודל יש מחיר שונה או לחילופין 2 משרדים בעלי גודל שונה הקטן יותר יהיה יקר יותר מהגדול? אז תדעו שיש משרדים להשכרה עם שוני ממשרדים אחרים בגלל קריטריונים שונים ולכן יתכנו פערי מחירים לפניכם מספר גורמים המשפיעים על תמחור משרדים להשכרה:

  • אזור – מיקום המשרד חשוב מאוד, משרדים להשכרה באיזור המרכז מתומחירים במחירים גבוהים יותר מאשר משרדים להשכרה בפריפריה. יחד ע םזאת יתכנו משרדים בעלי נתונים שונים אשר ישפיעו על גובה המחיר, כמו למש נגישות, גודל, קומה בבניין וכדומה. אך נקודת ההנחה היא משרדים במרכז יקרים יותר.
  • שטח – הגודל ללא ספק משפיע על המחיר, ככל ששטח המשרד גדול יותר העלות הכללית תהיה גבוהה יותר אך יתכן כי המחיר למ"ר יהיה נמוך יותר מכיוון שבעל הנכס ירצה להשכיר כמה שיותר שטח.
  • עיצוב פנים – הנראות הפנימית יכולה לבוא לידי ביטוי במגוון דרכים, כמו חלוקה פנימית, פרקטים, חלונות, דלתות וכל  דבר אחר שמעלה את ערך הנכס, כל אלו יגולמו במחיר הסופי למ"ר כאשר תרצו לשכור משרד.
  • נגישות – נגישות באופן כללי אינה רק המעלית או רמפה לכסא גלגלים אלא משהו הרבה יותר נרחב, נגישות היא גם הכוונה אל דרכי הגישה אל הנכס כלומר האם יש תחבורה ציבורית כמו רכבת או אוטובוס, מה המרחק של אותו משרד להשכרה מאמצעי תחבורה אלו וכל דבר נוסף שמהווה אמצעי הגעה שמקל או מקשה על הלקוחות / עובדים.

 

אלו המרכיבים העיקריים של משרדים להשכרה

כאמור יש לא מעט גורמים המשפיעים על המחיר הסופי של משרדים להשכרה ועל מנת להיות בטוחים שאתם לא נכנסים לעסקה שלא תוכלו לעמוד בה תצטרכו לקחת בחשבון את המרכיבים הבאים:

  • מחיר בסיס – המחיר ההתחלתי עבור משרדים להשכרה הוא ללא ספר המחיר שתשלמו לכל מ"ר , מרכיבי המחיר משתנים אך נניח שהמחיר הוא נטו עבור השכירות, אולם לעיתים המחיר מגלם בתוכו גם דמי ניהול, תחזוקה וכו'.
  • תוספת ניהול – ניהול המבנה או ניהול בניין אינם דבר שיש להקל בו ראש, לעיתים דמי הניהול יכללו גם את האבטחה והניקיון אך לא בהכרח.
  • תוספת אבטחה – אבטחת המבנה מבטיחה שלא יכנסו זרים או לא יתחוללו בעיות או מהומות. חברות אבטחה מאפשרות זאת על ידי הצבת מאבטח בתשלום שאותו תצטרכו לקחת בחשבון.
  • תוספת תחזוקה – נשרפה נורה? יש סתימה או נזילה? כל אלו ועוד באחריות מחלקת התחזוקה, אם היא לא נכללת בדמי הניהול הרי שיש עלות נוספת שצריך לקחת בחשבון.
  • מים, חשמל, ארנונה – תשלומים סטנדרטיים ושוטפים שצריך לכלול בהוצאות הקבועות.
  • משכורות – פרט שרבים לא לוקחים בחשבון… משכורות לעובדים זו הוצאה שמצטרפת להוצאות החודשיות הקבועות.

אם תסכמו את הסעיפים הנ"ל תוכלו לקבל הערכה משוערת של ההוצאה החודשית שלכם. ולפיה תוכלו לדעת אם בחרתם משרדים להשכרה שתוכלו לעמוד בהוצאות שלהם.